Stress verminderen voor je gezondheid

stress verminderen

Soms voel je niet jezelf, je hebt veel druk. Van je baan, school of thuissituatie. Alles wordt je te veel. Je kan het niet meer aan. Je voel stress. Het voelen van de druk op je schouders is voor niemand fijn. Daarom is het goed om stress te verminderen. Maar hoe pak je dat aan? Het doel van stress minder maken is dat je er dus niet meer druk oplegt.

Doelen

 Het doel is dan ook dat je in oplossingen denkt. Minder beren op de weg  ziet. En gaat doen wat je leuk vind. Neem nou schoolstress. Waar komt deze stress vandaan? Je kan nagaan namelijk dat er een hoop druk op je ligt vanwege toetsen of eventuele examens. Je kan het leren goed plannen waardoor je goede cijfers haalt. Nu kan je soms zoveel druk voelen dat ondanks je goed hebt geleerd je toch niet presteert zoals jij zou willen. Het eerste doel kan dan zijn dat je dus accepteert als het fout gaat. Je zal dan merken dat de druk die op je schouders ligt al veel minder wordt. 

stress verminderen

Eenvoudig

Stress verminderen is niet eenvoudig maar niet onmogelijk. Het minder maken van de druk behaal je door doelen. Doelen hoeven niet groot te zijn. Het kunnen kleine doelen zijn die je dan stap voor stap behaald. Daarnaast kan je een hobby kiezen zoals yoga of andere rustgevende dingen. Als je druk op je voelt dan heb je geen rust. Je bent onrustig. En hierdoor zal je snel zien dat er dingen mis gaat.  Als je alles onder controle hebt zul je zien dat je doelen ook sneller behaald zijn. Je moet terug naar je innerlijke ik om alles weer op een rijtje te krijgen. Een lijstje maken helpt vaak ook tegen stress.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *